Corima > Köpvillkor

KÖPVILLKOR

1. Allmänna villkor

Corima AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

Beställning av Corima ABs produkter kan göras via www.corima.se, e-post eller på telefon 0321-53 20 70. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail eller telefon.

Beställning är bindande från Corima ABs sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

Corima AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Corima AB och av boka den.

3. Provprodukter

När en kund fått lov att prova en produkt innan köp skickas produkten till angiven leveransadress. Om produkten inte är till belåtenhet ansvarar kunden för att varan/varorna returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Corima AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning.

Kunden står alltid själv för returkostnader.

Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten.

4. Priser

Alla priser anges exklusive svensk moms. Du kan också välja att bocka i rutan ”Pris inkl. moms” , för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Corima AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkommer.

5. Betalning

Faktura

Du kan endast handla mot faktura. Handla idag och betala inom 30 dagar.

Vi ber dig uppge Faktura nr. vid betalning. Vid eventuell försenad/utebliven betalning, påläggs du en dröjsmålsavgift på 60 svenska kronor.

6. Leveranstid

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Corima AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

7. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis

kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Corima AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar transportföretaget bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

8. Frakten

Frakt tillkommer på alla beställningar. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

9. Garanti

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Kunden står alltid för fraktkostnad till vår serviceverkstad. Fakturanummer på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid en kopia på fakturan under garantitiden!

10. Öppet Köp /Ångerrätt

Det är oftast inte någon returrätt på beställda varor. Om annat är överenskommet skall varan returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Corima AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle

saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

11. Reklamation

Corima AB tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till transportföretaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Corima AB och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@corima.se för att informera om reklamationen.

Kunden står alltid för fraktkostnad till vår serviceverkstad.

12. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte tar emot ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell framkörningsavgift.

Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

13. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

14. Reservation

Corima AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

15. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.